בניית חנות וירטואלית – השלבים המרכזיים

אם אתם בעלי עסק מכירות בכל סדר גודל שהוא, סביר להניח שבמקודם או במאוחר, זה יקרה גם לכם – יתעורר בכם הדחף הזה, לפתוח חנות וירטואלית משלכם באינטרנט.

וכן, בהחלט יהיו לכם את כל הסיבות הנכונות לפתוח חנות וירטואלית שכזו – הרי מדובר בעוד ערוץ מכירות מניב, ערוץ נוסף ליצירת קשר עם הלקוחות, שדרוג תדמיתי חזק של העסק שלכם , וביסוס נוכחות רשת חזק. אם הדחף המדובר כבר בוער בכם ואתם לא יודע בדיוק מהיכן להתחיל אז הנה כל הפרטים שאתם צריכים לדעת בשביל להקים אתר חנות וירטואלית לתפארת הרשת.

הצעדים החשובים לבניית חנות וירטואלית אונליין

1. קניית דומיין:  כמו כל אתר אינטרנט גם חנות וירטואלית צריכה דומיין (שם מתחם), שמהווה למעשה את הכתובת הוירטואלית שלך ברשת. ישנם לא מעט רשמי דומיינים בארץ ובחו”ל – הנה רשימת רשמי הדומיינים המוסמכים של איגוד האינטרנט הישראלי. העלויות של דומיין כיום הן בסיסיות למדי, עניין שנע לרוב בעלות של כמה עשרות שקלים בשנה.

2. עדכון כתובת אימייל לחנות: הדבר הבא שמומלץ שתעשו הוא פתיחת חשבון דואר אלקטרוני במיוחד לחנות האינטרנט שלכם. הרי תרצו ודאי שאחרי ביקור קטן בנבכי החנות, הגולשים יוכלו ליצור אתכם קשר לטובת כל עניין, פרט או השאלה שיובילו לרכישה אפשרית. לא מומלץ שזו תהיה כתובת המייל האישית שלכם שמשמשת אתכם בחייכם הפרטיים – הפרדת רשויות מאוד מומלצת במקרה הזה.

3. בניית אתר: השלב המרכזי והחשוב ביותר בפתח, בניית אתר האינטרנט החדש שיהווה את החנות הוירטואלית שלכם. אל תתפשרו על עיצוב החנות שתייצג את העסק שלכם ברשת – אם אתם רוצים שאנשים יהיו מוכנים לפתוח את הארנק שלהם כשהם מבקרים בחנות שלכם, אזי נדרש מכם להראות הכי מקצועיים שאפשר. אל תתפשרו על העיצוב, אלא אם כן אתם רוצים להתפשר על רמת ההכנסות – אנו מניחים שאתם פחות מעוניינים בכך.

4. תשלום וסליקה: במידה ואתם מעוניינים שגולשים יהפכו ללקוחות ויבצעו רכישות אונליין בחנות שלכם, עליכם לוודא שניתן לבצע סליקות באתר האינטרנט שלכם. לשם כך עליכם לוודא שהספק אחסון אתרים שלכם מאפשר שרתים מאובטחים לשם המטרה הזאת. תוכלו להתחבר לחברת סליקה וירטואלית, ולהשתמש בשירותים של חברות כמו PayPAL המאפשרים זאת.

5. אסטרטגיות שיווק באינטרנט: אחרי שהאתר מעוצב ועלה לאוויר אתם צריכים להתחיל לחשוב על דרכים לייצר אליו תנועת גולשים – חנות וירטואלית ללא גולשים היא חנות וירטואלית ללא מכירות. גבשו אסטרטגיית שיווק באמצעות קידום במנועי חיפוש, צירוף אתרים אחרים לשיווק מוצריכם תמורת עמלות (תכניות שותפים), פרסום באתרים רלוונטיים, קמפיין מודעות מממונות בגוגל, או כל דרך יצירתית אחרת שאתם מסוגלים לחשוב עליה בשביל להביא כמה שיותר לקוחות אל החנות הוירטואלית שלכם.

זכרו, בניית חנות וירטואלית מושקעת ומוצלחת הינו תהליך חיוני להצלחת העסק שלכם ומומלץ להשקיע את המיטב בכל שלב.

צוות “חנות אקספרס” ישמח לעמוד לשירותכם ולסייע בתהליך החשוב בכל צעד בדרך להצלחה –
פנו אלינו כבר עכשיו דרך עמוד “צור קשר” באתר לכל שאלה, סוגיה ובקשה או חייגו 072-2777267