fbpx

הלקוח הוא הנכס החשוב ביותר של כל עסק מצליח. הדבר אינו שונה כמובן באינטרנט כשאנו מנהלים חנות וירטואלית ברשת, אך במקרים רבים העניין לא ברור בהכרח לכולם, במיוחד כשמדובר במסחר אלקטרוני. כן זה נשמע מעט אבסורדי, כיוון שניהול שוטף של חנות ברשת דורש תשומת יתר ללקוחות שלנו, בעיקר מפני שאנחנו כידוע לא החנות המקוונת היחידה ומכאן מומלץ כי תמיד ננסה לייצר ערך מוסף לגולש. לקוח לא מרוצה לא ישוב לקנות אצלנו והשאיפה שלנו אמורה להיות לייצר כמה שיותר לקוחות נאמנים שחוזרים ומבקרים לעתים קרובות בחנות הוירטואלית שלנו, ומבצעים עוד רכישות מעת לעת. בפועל לייצר נאמנות לקוח היא לא בהכרח תורה מסיני – הדבר דורש מאיתנו בעיקר תשומת לב לפרטים קטנים וחשובים שיכולים לחולל פלאים.

אז איך נייצר לקוחות מרוצים וחוזרים?

1. עקבו אחרי המכירות שלכם – בצעו בקרת איכות ושביעות רצון לאחר הרכישה ונסו ללמוד ליישם את משוב הלקוח.

2. כשאנו מזמינים מוצר כלשהו, בין אם באינטרנט, טלפונית או בכל צורה אחרת, אנחנו לא אוהבים להמתין להגעתו יותר מדי – הקפידו לשלוח את המוצרים שלקוחותיכם רכשו מהר ככל שניתן.
במידה ומאיזושהי סיבה הזמנת הלקוח עשויה להתעכב, דאגו ליידע את הלקוח מראש, להבהיר לו שההזמנה שלו תצא בהקדם האפשרי ובמידת הצורך גם להתנצל על העיכוב.

3. לרבים זה אולי ישמע עניין טריוויאלי למדי, אבל מן הראוי להדגיש זאת, כי משום מה זה לא תמיד ברור לכולם –
הקפידו לשלוח ללקוח בדיוק את המוצר שהזמין, לא משהו דומה, לא משהו בסגנון ולא משהו ליד.

4. אל תשכחו שהמכירה אינה מסתיימת עם הגשת אמצעי התשלום מצד הלקוח –
היו זמינים בשבילו גם אחרי שביצע רכישה, והיו שם בשביל כל שאלה, טענה או בקשת עזרה מצידו.
שרות טוב הוא ערובה ללקוחות מרוצים ולקוחות שכאלו ישובו לבצע אצלכם רכישות גם בעתיד.

5. לקוחות יחזרו לבקר בחנות הוירטואלית שלכם במידה ואתם מציעים שם, מלבד מוצרים טובים, גם תוכן ייחודי ומידע איכותי.
השתדלו לבדל את עצמכם מיתר החנויות ברשת עם תוכן מקצועי וכך מתגו עצמכם כמקצוענים – זה ישתלם לכם במהרה גם ברמת המכירות.

6. היו תמיד קשובים לרחשי השוק ולמתחרים שלכם, ייתכן שיש בידם הצעות הרבה יותר אטרקטיביות משלכם –
אם אתם פועלים בשוק תחרותי, ודאו שאכן אתם עומדים בתחרות בצורה מתאימה ורלוונטית.

7. בזמן שגולש מבקר בחנות מקוונת כלשהי ברשת הוא מגיע אליה לרוב מתוך כוונת רכישה –
אל תסתפקו בהכרח במוצר בודד שהוא קנה, נסו להציע לו תמיד מוצר משלים נוסף.

על מנת להגדיל מחזור מכירות של כל חנות וירטואלית ברשת יש לא מעט דברים שעלינו להקפיד עליהם –
השורה התחתונה היא לא בהכרח לזכור כל סעיף שצוין כאן, אלא בעיקר לוודא שאתם נוהגים בלקוחות שלכם כמו שהייתם רוצים שינהגו בכם כלקוחות.

רוצה להתחיל למכור?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם