המלצות ככלי שיווקי חשוב בחנות שלכם

פתחתם חנות וירטואלית אונליין ברשת, התחלתם גם למשוך אליה גולשים, עכשיו מה שחשוב לנסות ולעשות הוא להביא אותם כמובן לבצע רכישה באתר –  אחת הדרכים שתוכלו לעשות זאת, תהיה באמצעות פרסום המלצות שקיבלתם מלקוחות קודמים ומרוצים.

הבעייתיות המסוימת שקיימת לעתים עם המלצות קונים, שבמקרים רבים הן נראות לכאורה רחוקות מלהיות אמינות. הרי בסופו של דבר מה הבעיה לפתוח חנות מכירות וירטואלית ולהתחיל לפרסם בה המלצות כאוות נפשכם?
טריקי משהו אבל טריק שכיח וידוע למדי במחוזותינו. אז כיצד נוכל להשתמש בכלי השיווקי החשוב הזה של המלצות באופן מושכל ונכון?

הנה כמה טיפים מרכזיים שכדאי לנסות ולאמץ באתר החנות שלכם:

1. תמונות: דרך מצוינת להעלות את אמינות ההמלצות שאתם מקבלים היא פרסום תמונות של הממליצים.
כך יידע כל גולש כי מאחורי ההמלצה באמת קיימת דמות אנושית אמיתית, ולא שרבוט פיקטיבי של מילים טובות.

2. המלצות חתומות: במידה וקיבלתם מכתבי המלצה אמיתיים או הוקרת תודה כתובה וכו’ עם המלצות מלקוחות, הדבר הנכון לעשות הוא כמובן לצלם ו/או לסרוק אותם ולפרסמם באתר החנות שלכם. מדובר באלמנט אותנטי חשוב ואין שום סיבה שהגולשים לא יתרשמו מכך. תוכלו לעשות דבר דומה עם אי-מיילים שאתם מקבלים, גלויות או כל פריט שיציג המלצות מלקוחות. אם ועדיין לא ממש יוצא לכם לקבל כאלה, אל תתביישו ליזום ולבקש מהלקוחות שלכם לייצר אותם – במידה והם באמת מרוצים מהשרות שלכם, ברוב המקרים הם ישמחו להוקיר עבורכם תודה אמיתית גם בכתב.

3. המלצות וידאו: המלצות בסרטוני וידאו מצולמים הן כנראה סוג ההמלצה הכי איכותי ואותנטי שאתם יכולים לקבל.
בקשו מלקוחות שאתם מכירים לצלם עצמם בקטע וידאו קצר בו הם ממליצים עליכם, ועל השירות או המוצר שאתם מציעים.
כאן מדובר באותנטיות של המלצה ויזואלית בקולו וזהותו המלאה על הלקוח הממליץ, דבר שמשדר אמינות מירבית.

4. תגובות: במרבית המקרים מומלץ לבקש מהחברה שבונה עבורכם את אתר החנות, לשלב פונקציה של הוספת תגובות של גולשים/לקוחות למוצרים בקטגוריות השונות.
במידה ואתם מוכרים מגוון מוצרים איכותיים והלקוחות שלכם לרוב מרוצים מרכישתם, אין סיבה שהם לא יפרגנו לכם במערכת התגובות למוצר.
זוהי כנראה השיטה הנוחה והמידית ביותר לקבלה שוטפת של המלצות ופידבקים. קחו בחשבון כמובן שאם הלקוחות לא יהיו מרוצים מהשירות או מוצר מסוים,  גם את זה הם יכולים לציין בכל עת.